Vermogensdoel

Ontwikkelingen Stichting Vermogensdoel in 2021 en haar beleidsvoornemens voor 2022

De Stichting telde in het verslagjaar 2 actieve Fondsen op Naam. Het bestuur heeft zich in het jaar met name bezig gehouden met het bepalen van het giftenbeleid voor de Fondsen op Naam binnen haar koepelorganisatie. Gedurende het jaar zijn de goede doelen vastgesteld en zijn de beoogde schenkingen gedaan.

Het vermogen van de Fondsen op Naam is onder beheer van een vermogensbeheerder. Door relatief goede beleggingsresultaten en ontvangen donaties heeft het in de Fondsen op Naam aanwezige gezamenlijke vermogen zich gunstig ontwikkeld.

Inzicht in de (waarde)ontwikkeling van het vermogen wordt per kwartaal via de aangeleverde vermogensoverzichten verkregen en door het bestuur van de Stichting geƫvalueerd. Het bestuur spant zich in om particulieren te wijzen op de mogelijkheid om goede doelen te ondersteunen door het oprichten van een Fonds op Naam binnen de Stichting.

U kunt het jaarrapport 2021 hier downloaden